Számos módja van az ügyfelekkel való sikeres kapcsolattartásnak: a céges ajándék nagyszerű alkalom arra, hogy megmutassuk, értékeljük ügyfeleinket és remek eszköz, hogy kapcsolatainkat hosszú távon erősítsük. Viszont, ne álljunk meg a logózott tollak és egérpadok soránál: többet is tehetünk a fenntartható ügyfélkapcsolatokért.

Egy régi mondás szerint az emberek elfelejthetik, amit mondtunk, elfelejthetik, amit tettünk, de azt sosem felejtjük el, hogy éreztek velünk kapcsolatban. Ezt jó észben tartani a céges ajándékok kiválasztásánál is, hiszen egy jó ajándékkal éreztethetjük, hogy törődünk az ügyféllel, értékeljük kapcsolatunkat. Így a logózott bögre tényleg nem a legfantasztikusabb megoldás, de nem kell megijednünk, hiszen számos más lehetőség áll rendelkezésünkre. Szem előtt kell tartanunk, hogy az általunk adott ajándék nem csak rólunk, de cégünkről is sokat elmond: mennyire gondoljuk komolyan, mennyi időt szántunk a megfelelő ajándék megtalálására mutatja, mennyire értékeljük ügyfélkapcsolatainkat.

Céges ajándékkal távolságot hidalhatunk át, ha például ügyfeleink földrajzilag távol vannak. Küldeni nekik valamit, amivel örömet okozunk, köszönetet fejezünk ki a távolság dacára is érezteti, hogy gondozzuk üzleti kapcsolatunkat. Ne felejtsük, ellenőrzi ügyfél adatainkat, mielőtt ajándékot küldünk: nem szeretnénk rossz vagy már nem releváns címre küldeni semmit.

Érdemes időt tölteni ügyfeleink megismerésével. Mit csinálnak szabadidejükben, van-e specifikus hobbijuk? Mindenki örül olyan ajándéknak, amit hasznosítani tud, figyelmességünket pedig így mutathatjuk ki leginkább. Fontos emlékeznünk rá, hogy a céges ajándék elsősorban az ügyfélről szól. Megjelenhet rajta a logónk, de ne az legyen a hangsúlyos; az ajándék nem lehet direkt promóció, hiszen hálánk jeléül, kapcsolatunk erősítésére adjuk.

Az ajándék személyes voltának már csomagoláson is látszania kell, sőt még egyedivé tehetjük csomagunkat, ha rövid kézzel írt köszönő lapot mellékelünk hozzá.

Az ajándékadás kommunikációs csatornát is nyit. Az ügyfél valószínűleg válaszolni fog a gesztusra, ami alkalmat ad nekünk jövőbeli együttműködést kezdeményezni. Ugyanakkor, figyeljünk az időzítésre: nem akarjuk ügyfelünket rögtön az ajándék kézbesítése után specifikusan munkaügyben hívni, ehelyett fókuszáljunk az együttműködés emberibb oldalára, mint például, hogy öröm ügyfelünkkel együtt dolgozni. Emellett, egy a mindennapokban használható ajándék könnyen eszükbe juttatja majd cégünket.

Egy specifikus, jól irányzott céges ajándék a versenytársainktól is megkülönbözteti vállalatunkat. Ügyfeleink valószínűleg nem csak velünk állnak kapcsolatban, tanácsos hát egyedi, személyes ajándékkal meglepni őket, amitől mi válhatunk kedvenc üzleti partnerükké.